مرجع کامل آموزش میکروکنترلرهای ARM

مرجع کامل آموزش میکروکنترلرهای ARM

  مرجع کامل آموزش میکروکنترلرهای ARM

 

امروزه میکروکنترلرهای ARM حدود ۷۰% پردازنده های ۳۲ بیتی را در بر می گیرند و عمدتاً دارای ویژگی هایی از قبیل سرعت بالا، مصرف توان کم، قیمت پایین، تنوع محصولات، و سازگاری با تراشه های قدیمی تر هستند. حجم کم پردازنده های ARM‌ باعث شده که اکثر فضای داخلی میکروکنترلرها برای تجهیزات جانبی مانند DAC ، ADC ، USB ، LAN ، CAN ، Ethernet و … بکار گرفته شود، از این رو ما همه تلاش خود را جهت آماده کردن منبع مطالعاتی جامعی برای این نوع میکروکنترلرها نمودیم.

پردازنده های که در میکروکنترلرهای ARM استفاده می شود، پردازنده های ۳۲ بیتی با معماری RISC می باشد. این پردازنده ها برای کاربردهای قابل حمل(Portable) بهینه سازی شده اند به صورتی که مصرف توان آن ها بسیار کم بوده و می توان آن ها را توسط باتری برای مدت زیادی روشن نگه داشت و به عنوان نمونه می توان گوشی های موبایل را نام برد که در آن ها از این هسته های پردازشی استفاده شده است .

نسل های مختلفی از میکروکنترلرهای ARM‌ توسط شرکت سازنده به بازار عرضه شده است که نسل های هفتم ، نهم و یازدهم در حال حاضر کاربردهای زیادی پیدا کرده اند و دراین کتاب سعی بر این شده تا پیرامون میکروکنترلرهای نسل های هفتم (ARM7) و نهم (ARM9) بحث انجام گیرد و با توجه به اینکه میکروکنترلرهای نسل نهم قابلیت پشتیبانی از سیستم های عاملی همچون Linux و Windows CE‌ را دارند، درباره نحوه پیاده سازی این سیستم های بلادرنگ مطالبی نیز ارائه گردیده است .

کتاب حاضر عملکرد میکروکنترلرهای ARM و چگونگی طراحی سخت افزاری و نرم افزاری آن ها را بررسی می کند. با توجه به کمبود یک مرجع مدون در این زمینه، در این کتاب سعی شده است تا با انواع مثال های متنوع و متناسب با هر فصل و ارائه برنامه ها به زبان C هرچه بیشتر مهارت خواننده افزایش یابد . در این کتاب به بررسی تمام امکانات میکروکنترلرهای ARM و مقایسه آن ها با یکدیگر و طراحی پروژه های ۱۰۰% عملی پرداخته شده است.

مخاطبین این کتاب را میتوان تمام دانشجویان مهندسی برق در مقاطع کاردانی تا دکتری و کسانی که به سیستم های میکروکنترلری علاقه مند هستند نامید . به محض اتمام مراحل تالیف کتاب، طبق هماهنگی های صورت گرفته با انتشارات موج دانش، این کتاب در مرحله اول با تیراژ ۲۰۰۰ جلد به چاپ خواهد رسید .

 

دیدگاه‌ها

6 پاسخ به “مرجع کامل آموزش میکروکنترلرهای ARM”

  1. محمود نیم‌رخ
    محمود

    مرسی از مطالب خوبتون

  2. طراحی سایت مشهد نیم‌رخ
    طراحی سایت مشهد

    ممنون خیلی خوب بود

  3. reza نیم‌رخ
    reza

    سلام مهندس جان کتابتان کامل نشده ؟؟؟اگر بلی چطور میتوانیم تهیه کنیم .؟؟؟

    1. افشین نیم‌رخ

      متن اصلی کتاب به اتمام رسیده است و نیاز به ویراستاری دارد، به محض انتشار آن از طریق سایت اطلاع رسانی خواهیم نمود.

  4. میلاد نیم‌رخ
    میلاد

    با سلام و درود بر شما

    واقعا کتاب خیلی عالی خواهد شد . امیدوارم بزودی تکمیل کنید . واقعا از آشنایی با شما خوش حال شدم .

    1. افشین نیم‌رخ

      خواهش می کنم. نظر شما باعث مسرت و خوشحالی ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *